Designer Przyszłości: Kluczowe kompetencje i umiejętności w dzisiejszym świecie

Designer Przyszłości: Kluczowe kompetencje i umiejętności w dzisiejszym świecie

Nieustanny rozwój technologiczny, rynek pracownika, inflacja, sztuczna inteligencja, marzenia, wolność i pieniądze.

To są jedynie niektóre z powodów, dla których ludzie chcą być lepsi w tym, co robią.

Niektórymi kierują ambicje, inni kierują się lękiem (np. utrata pracy), a jeszcze inni gonią marzenia — podróże, pieniądze czy wolność.

Jesteś jedną z tych osób.

Niezależnie od tego, z jakiego powodu tu jesteś, jedno jest pewne.

Chcesz być lepszy w tym, co robisz.

Zastanówmy się więc, jakimi kompetencjami będzie posługiwał się designer przyszłości?

Zapytaliśmy o to kilku specjalistów z branży. Oto co odpowiedzieli:

Patrz szeroko

Szerokie spojrzenie na branżę oraz empatia

Daria Pyziak, Brand & UI/UX Designer w Kreatywny Brand

Bardzo krótko, ale konkretnie! Często spotykaliśmy się w naszej pracy z sytuacją, w której designer miał serio świetne umiejętności. Robił niesamowite projekty. Jednak gdy przyszło mu pracować z klientem, to pojawiał się problem.

Szerokie spojrzenie na branże i empatia mogą pomóc w zrozumieniu naszego odbiorcy. Bez tego nawet najlepszy designer będzie miał problem, aby zrozumieć swoje zadanie.

Pójdźmy dalej. Co jeszcze wchodzi w skład skilli przyszłości dobrego designera?

Roboty-Asystenci

Elastyczność i umiejętność sprawnego delegowanie swoich obowiązków narzędziom cyfrowym przyszłości.

Jakub Łodej, Junior Graphic Designer w ADMIND

Narzędzia przyszłości. Sztuczna Inteligencja. Automatyzacje i pewnie wiele innych bajerów.

Postęp technologiczny wciąż dąży do tego, aby człowiek robił więcej, mniejszymi nakładami pracy.

Są ludzie, którzy już teraz tworzą startupy w pojedynkę przy użyciu dziesiątek lub setek robotów (automatyzacje).

Designer, który będzie w stanie każdego dnia zaoszczędzić godzinę na powtarzalnej pracy, będzie miał przewagę. Sporą przewagę.

Poruszyliśmy ten temat w innym wpisie. Znajdziesz go tutaj: Sztuczna inteligencja jest zagrożeniem? Jak wykorzystać A.I. na swoją korzyść?

Tymczasem wróćmy do pytania: Jakimi kompetencjami będzie posługiwał się designer przyszłości?

Miękkie skille są na wagę złota

Elastyczność, kreatywność, wiedza projektowa z szerokiego spektrum projektów. Multi-dyscyplinarność.

Piotr Krauze, Designer w Loop Studio

To są umiejętności, które bardzo ciężko będzie zastąpić sztuczną inteligencją. Designerzy, którzy regularnie będą dbać o swoją kreatywność, a także będą poszerzać swoją ogólną wiedzę na temat projektowania (i marketingu), pozwolą sobie na wejście do topki.

O tym też powiedział Przemek. Spójrzmy:

Budowanie relacji

Najważniejsze są te kompetencje, których nie zastąpi technologia, automatyzacja i AI.

Empatia, komunikacja i tworzenie relacji (także współpracy), innowacyjność i kreatywność (w rozwiązywaniu problemów), umiejętność adaptacji i korzystania z technologii, oraz aktywne uczenie i nastawienie na zmianę.

Przemysław Wrochna, Brand Designer

Dobrze ujęte! Szczególnie warto zwrócić uwagę na kwestię budowania relacji. Designerzy często (choć nie zawsze) wolą być w cieniu.

Robią swoje i się nie wychylają. Niestety to nie jest dobra droga w kierunku rozwoju.

Relacje w naszym życiu to wszystko. To zadowolenie z pracy, opinie, klienci, pieniądze i poczucie spełnienia.

Designerzy, którzy nauczą się budować dobre relacje ze swoimi klientami, będą mogli liczyć na lepsze i często prostsze życie.

Zlecenia będą same przychodzić.

Polecenia zaczną się sypać garściami.

A za tym pójdą pieniądze.

A gdy o tym mowa, spójrzmy na ostatnią odpowiedź.

Znanie własnej wartości

Oryginalność, Kreatywność, no i znanie swojej wartości. Programu/narzędzia każdy może się nauczyć, ale bez pewnych cech czy to wrodzonych, czy ciężko wypracowanych będzie trudniej podejmować decyzję. Grunt to pomysł, a pomysł zawsze można podrasować.

Wiktor Hertman, CEO Sticky.pl

Znanie swojej wartości to coś, co serio jest niezbyt częste.

Design, logotypy czy animacje to ciężka praca. Szczególnie dla głowy. Nie każdy klient to wie. W głowach niektórych to przecież 3 machnięcia pędzlem i bam. Projekt gotowy!

No nie. Często kryje się za tym briefowanie, research, analiza, proces kreatywny, szkicowanie, wykończenie i poprawki.

Jeśli chcesz wykonywać swoją pracę DOBRZE, to znaj swoją wartość. Nie rzucaj ogromnych zniżek. Nie negocjuj poniżej akceptowalnego poziomu.

W ten sposób sabotujesz własną pracę. Designerzy, którzy będą trzymali uczciwy poziom swojej pracy, nawet w najdalszej przyszłości sobie poradzą.

Tak zdobywa się szacunek klientów. A za tym idzie wiele więcej korzyści.

Podsumowanie

Kompetencje przyszłości w życiu Designera nie opierają się zbyt mocno na technologii. Automatyzacje czy Sztuczna Inteligencja rzeczywiście mogą pomóc, ale to tylko dodatek.

Najważniejsze w tym wszystkim jest zrozumienie klienta, komunikacja, spore zasoby kreatywności, empatia, wiara w to, co się robi, szeroka znajomość rynku oraz elastyczność.

Możesz nad tym wszystkim zacząć pracować nawet teraz. Wybierz jedną z tych kompetencji i zacznij działać.

Powodzenia!

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Opisz nam swoje wyzwania biznesowe, znajdziemy rozwiązanie.