Identyfikacja Wizualna z Loop Studio - Dla kogo? Ile kosztuje? Jak wygląda współpraca? Co otrzymujesz?

Identyfikacja Wizualna z Loop Studio - Dla kogo? Ile kosztuje? Jak wygląda współpraca? Co otrzymujesz?

Od dnia w którym cały świat przeniósł ciężar pracy do Digitalu obserwujemy ogromny nacisk na profesjonalny branding. Firmy rozwijają się w niesamowitym tempie. Wdrażają procesy, rozbudowane strategie, narzędzia no-code, sztuczną inteligencję i inne innowacje. W efekcie rosną.

Mogą się na tym skupić bo odrobiły pracę domową dużo wcześniej. Firmy, które zaczęły rozwijać się w czasie pandemii doskonale rozumiały wagę brandingu i identyfikacji wizualnej. 

Jest jednak jeszcze sporo firm, które próbują gonić liderów branży ale niezbyt im to wychodzi. Częstym problemem w tym wszystkim jest brak profesjonalnego wizerunku, spójności i zaufania płynący z niedopracowanej identyfikacji wizualnej.

Jak Cię widzą tak Cię piszą prawda? W biznesie ma to dużo większe większe znaczenie. To jest gra o zaufanie, zbijanie obiekcji, rozpoznawalności i ułatwianie dalszego rozwoju. 

Z tego wpisu dowiesz się jak będzie wyglądała nasza praca nad Twoją identyfikacją, co otrzymasz, ile to kosztuje i czy na pewno to jest dla Ciebie.

Loop-Infografiki-Blog – kopia.png

Jeśli nie wiesz czym jest Identyfikacja Wizualna to specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy poniższy akapit:

Czym jest Identyfikacja Wizualna i po Co Ci ona?

Po pierwsze, identyfikacja wizualna to nie tylko logo. Może w 2005 tak było. Dzisiaj firmy potrzebują więcej. Globalny standard jest dużo wyższy a konkurencja jest dużo bardziej rozwinięta.

Dzisiaj identyfikacja wizualna w to zbiór elementów graficznych, które tworzą spójny i rozpoznawalny obraz marki na rynku. Powoduje to, że butelka albo post nie potrzebuje logo. Odbiorcy rozpoznają markę ze względu na jej całokształt.

Identyfikacja wizualna jest często zdefiniowana przez tzw. Brandbook, który opisuje zasady i wytyczne dotyczące stosowania elementów identyfikacji wizualnej, takich jak logo, paleta kolorów, typografia, charakterystyczne elementy marki czy szablony do codziennego użytkowania.

Logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej. To najczęściej rozpoznawalny symbol marki. Dobrze zaprojektowane logo powinno być łatwo identyfikowalne, unikalne i przekazywać kluczowe cechy marki. 

Paleta kolorów definiuje zestaw kolorów, które marka używa w swojej komunikacji. Kolory są ważne, ponieważ mogą wywoływać emocje i są łatwo kojarzone z marką.

Typografia, czyli styl i rozmieszczenie tekstu, jest również ważnym elementem identyfikacji wizualnej. Właściwie dobrane czcionki mogą przekazać ton i osobowość marki.

Loop-Infografiki-Blog – kopia (1).png

To wszystko jest kluczowe dla każdej marki, która chce zbudować silną rozpoznawalność na rynku.  Przez konsekwentne stosowanie tych elementów, marka może zbudować trwałe powiązanie z odbiorcami, zwiększyć swoją wartość i stworzyć lojalne społeczności.

Z kim najczęściej pracujemy?

Jako studio kreatywne specjalizujemy się w digitalowych i technologicznych branżach, które większość swoich działań opierają na internecie. Nasze wsparcie najlepiej sprawdza się kiedy Twoja firma już prowadzi działania marketingowe ale także kiedy dopiero wychodzisz na rynek np. jako Startup. Najsilniej specjalizujemy się w sektorze marketingu, eventów, edukacji, web3 oraz IT. Działamy w branżach B2B jak i B2C.

unnamed (3) (1).png

Głównie pracujemy z małymi i średnimi firmami (1-19 osób), oraz startupami wchodzącymi na rynek. Zdarzało nam się także pracować z korporacjami. Niektóre projekty opisujemy w formie Case Study.

Co otrzymujesz w ramach współpracy nad Twoją identyfikacją?

Doświadczenia jakie zdobyliśmy przez ostatnie lata pokazały nam, że większość potrzeb naszych klientów zamyka się w bardzo konkretnym pakiecie. 

Sprawdza się on dla nowych firm, które dopiero wchodzą na rynek jak i dla dobrze działających przedsiębiorstw które postanawiają profesjonalizować swoje działania (lub dokonać rebrandingu). 

Ten pakiet zawiera:

1. Logotyp

Projektujemy logo Twojej marki we wszystkich potrzebnych wariantach. Dodatkowo dokładnie opisujemy zasady poprawnego użytkowania elementów marki. Pozwoli to uniknąć błędów oraz bez problemu wprowadzi nową osobę odpowiedzialną za marketing np. Social Media Managera.

loopstudiobranbook (1)-03.png

2. Dobór kolorów oraz typografi 

Dobieramy kolorystykę oraz typografię która będzie współgrać z obrazem Twojej marki.

loopstudiobranbook (1)-06.png

3. Dedykowane key-visuale marki

Dobry branding pozwala na rozpoznanie Twojej marki bez użycia logo. Właśnie dlatego otrzymasz dedykowane key-visuale, roboczo nazywane “wstawkami”. Będą to ikony, podkreślenia, patterny(tła) i charakterystyczne elementy które pozwolą Ci na utrzymanie spójności w wizualnej części marketingu. Dzięki nim tworzenie grafik, strony czy prezentacji będzie prostsze (i lepsze).

loopstudiobranbook (1)-08.png

4. Avatary i tła firmowe na social media

Na podstawie key-visuali stworzymy avatary oraz tła dla Twoich social media, które wpłyną na spójność marki. 

loopstudiobranbook (1)-16.png

5. Szablony do Social Media

Otrzymasz min. 3 szablony w Photoshopie lub Canvie, które pozwolą Ci na prowadzenie spójnego social media marketingu.

loopstudiobranbook (1)-10.png

6. Brandbook

Wszystkie te elementy zamykamy w Brandbook (znany także jako Księga znaku). Nie otrzymujesz tylko paczki z elementami. Brandbook pełni funkcję instrukcji która gwarantuje zrozumienie marki także przez nowych pracowników. Jest to niezwykle ważne aby przedstawić charakter marki i zapewnić jej spójność.

loopstudiobranbook (1)-01.png

Przed rozpoczęciem współpracy można ten pakiet rozszerzyć o dodatkowe elementy takie jak: Wizytówki, okleiny, banery, ilustracje, animacje, intro dla kanału youtube itd.

Jak wygląda współpraca? Ile trwa?

Celem zbudowania skutecznej identyfikacje jest połączenie Twojej wizji, realiów rynku i naszego doświadczenia. Właśnie dlatego proces jest dość szczegółowy:

Etap 0: Wypełnienie briefu oraz dogadanie szczegółów

Na podstawie szczegółowych pytań jesteśmy w stanie zrozumieć Twoje potrzeby. Jest to fundament do rozpoczęcia działań. Takie brief możesz uzupełnić już teraz. Nie jest to zobowiązujące. 

Wystarczy, że wejdziesz tutaj: BRIEF, odpowiesz na wszystkie pytania a my się z Tobą skontaktujemy w celu dogadania szczegółów.

Etap 1: Analiza briefu, rynku i podsumowanie kierunku

Mając wszystkie informacje oraz dogadane szczegóły analizujemy dokładnie cały brief, sprawdzamy Twoją konkurencję, analizujemy rynek oraz podsumowujemy kierunek dalszych prac.

Czas trwania: 3 dni.

Etap 2: Pierwsze szkice logo i zarysu marki

Projektowanie graficzne to bardzo indywidualny proces. Zaczynamy go od szkicowania wstępnych koncepcji z których wybierzemy najlepsze 2-3 możliwości. Pracujemy zespołowo. Możesz więc być pewny, że nad Twoją marką pochyli się kilka głów.

Czas trwania: 5-10 dni

Etap 3: Przedstawienie wstępnego kierunku (pierwsza runda feedbackowania)

Wstępne propozycje przesyłamy do Twojej oceny. Chcemy sprawdzić czy odpowiedni zinterpretowaliśmy Twoje potrzeby. 

Ten etap w pełni zależy od Ciebie i od czasu który poświęcisz na feedback. Nie powinien on trwać więcej niż 3-5 dni.

Etap 4: Wykończenie wstępnych propozycji i przedstawienie finalnego projektu (druga runda feedbackowania)

Wykańczamy wybraną przez Ciebie propozycję (lub projektujemy nową - poprawki). Następnie przedstawiamy Ci ją w celu otrzymania feedbacku.

Ten etap trwa 3-5 dni i kończy się przedstawieniem finalnych propozycji. Od tego momentu otrzymania feedbacku nie powinien zająć więcej niż 3-5 dni.

Etap 5: Zaprojektowanie key-visuali i pozostałych elementów marki

Mając wyznaczony kierunek marki projektujemy charakterystyczne elementy marki, które posłuża Ci w marketingu i innych miejscach styku z Twoją marką (np. strona www). Będą to ikony, podkreślenia, patterny(tła) i charakterystyczne elementy które pozwolą Ci na utrzymanie spójności w wizualnej części marketingu.

Ten etap trwa 3-5 dni.

Etap 6: Przedstawienie całej koncepcji marki (trzecia runda feedbackowania)

Przedstawiamy Ci całą koncepcję marki w pełnym przekroju. Na tym etapie widzisz już całą swoją markę i jej wydźwięk.

Ten etap w pełni zależy od Ciebie i od czasu który poświęcisz na feedback. Nie powinien on trwać więcej niż 3-5 dni.

Etap 7: Wykończenie wszystkich elementów, złożenie brandbooka oraz przekazanie 

Ten etap poświęcony jest na dopracowanie wszystkich najmniejszych szczegółów, umieszczenie ich w brandbooku i dokładne opisanie.

Ten etap trwa 3-5 dni.

Etap Końcowy: Podsumowanie współpracy i rozliczenie

Podsumowujemy współpracę, przekazujemy Ci wszystkie wskazówki dotyczące użytkowania marki i rozliczamy się za pracę.

Esencja 7 etapowego procesu

Ten 7 etapowy model współpracy jest procesem iteracyjnym którym polega na zaangażowaniu stratega marki oraz projektanta graficznego bez konieczności zatrudniania ekspertów do wnętrza Twojej organizacji. Dzięki doświadczeniom wyniesionym z poprzednich projektów pomagamy zaprojektować markę, która będzie działać w dzisiejszym skomplikowanym digitalowym świecie. Cały proces zaczynamy od zrozumienia Ciebie, Twojej firmy i Waszych potrzeb. Aby móc rozpocząć pracę musimy mieć możliwość zrozumienia Twoich przewag konkurencyjnych, wartości i kierunku w którym podążasz. 

Z tego powodu współpracę przy budowaniu Twojej marki rozpoczynamy od etapu zerowego. Pozwala on jasno określić czy nasze kompetencje oraz doświadczenia pozwolą na odpowiednie oddanie Twojej wizji, co znacznie przyczynia się do uniknięcia ewentualnego błędu. Nie pracujemy z każdym. Pracujemy tylko z tymi, którym realnie możemy pomóc.

Chcesz sprawdzić czy jesteśmy w stanie Ci pomóc? Odezwij się do nas :)

Ile trwa projektowanie Identyfikacji Wizualnej? Po jakim czasie projekt trafi do Ciebie?

Proces jest szczegółowy i w pewnym stopniu zależy od Ciebie. Większość projektów realizujemy w 4-5 tygodni od zakończenia etapu pierwszego. Jednak oficjalnie trzeba liczyć od 5 do 8 tygodni pracy. Nie wszystkie czynniki zależą od nas. Czas który poświęcisz na przekazanie swoich sugestii także wlicza się w pełen proces realizacji.

Jednak co jest pewne, Identyfikację warto zrobić raz a dobrze. Czas szybko minie a Ty po kilku tygodniach będziesz mógł zdobywać rynek z nową siłą ;)

Ile to kosztuje

Finalna cena zależy od Twoich realnych potrzeb, Twojej branży oraz skomplikowania projektu. Bazując na naszych doświadczeniach ze wszystkich poprzednich projektów możemy to dość zawęzić. 

Identyfikacja dla freelancera (marki osobiste) zaczyna się od 4800 zł. W przypadku małych firm (do 10 osób), cena zaczyna się od 6800 zł a w przypadku większych przedsiębiorstw, gdzie znajduje się do 50 pracowników, cena minimalna za projekt to 9800 zł.

Różnice w wycenie wynikają z kwestii strategicznych, skomplikowania projektów, celów przedsiębiorstwa i wymaganej analizy konkurencji. To wszystko przekłada się na czas i realny sukces nowej identyfikacji. 

Czy te kwoty są duże? To już wymaga indywidualnej odpowiedzi. Jeśli zastanawiasz się czy Identyfikacja Wizualna jest tym, na czym warto zaoszczędzić to dla własnego dobra sprawdź ten wpis -> Co może się stać gdy wybierzesz nieodpowiedniego grafika do stworzenia swojego logo? 12 przykładów

Czy warto?

  • Profesjonalny, dopracowany i spójny wizerunek marki zwiększa rozpoznawalność i konwersję oraz zbija obiekcje na wczesnym etapie styku z Marką.

  • Identyfikacja Wizualna wspiera działania marketingowe na każdym ich etapie.

  • Zaangażowanie niezależnego zespołu graficznego, pozwala uzyskać cenne spojrzenie eksperta z zewnątrz.

  • Koszty zaprojektowania skutecznej identyfikacji są wielokrotnie niższe od potencjalnie popełnianych błędów.

  • Żyjemy w czasach w których ludzie kupują oczami (także w procesie B2B)

Chcesz z nami działać?

Jeśli chcesz aby Twoja marka przynosiła jeszcze więcej korzyści to wypełnij brief projektowy: BRIEF PROJEKTOWY. W ten sposób będziemy mogli przejść do etapu pierwszego naszej współpracy.

Natomiast jeśli masz jakieś pytania to napisz do nas. Chętnie porozmawiamy :)

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Opisz nam swoje wyzwania biznesowe, znajdziemy rozwiązanie.