Co może się stać gdy wybierzesz nieodpowiedniego grafika do stworzenia swojego logo? 12 przykładów
Każda firma ma jakieś logo. Jakieś — bo właśnie to jest słowo klucz. Każdy grafik czy marketer stworzy jakieś logo. Pytanie tylko, czy będzie dobre.
W większości przypadków różnica między dobrym a słabym logiem rozgrywa się na przestrzeni atrakcyjności, łatwości w zapamiętywaniu, pozycjonowaniu marki, utrzymaniu spójności czy kwestii profesjonalnego wizerunku. Jednak w grę wchodzą także sytuacje ekstremalne, które o dziwo potrafią występować dość często. Nikt z nas nie chce kupić usługi, która okaże się klapą.
Jak Twoja firma może stracić na wyborze nieodpowiedniego grafika? Sprawa jest bardzo prosta. Wyjaśnijmy sobie na początku, czym jest logo i czemu musi być wykonane dobrze.
Czemu logo jest takie ważne?
Logo lub pełna identyfikacja marki jest czymś, z czym styka się klient w wielu miejscach. Logo odpowiada za zbijanie pierwszych obiekcji, budowanie rozpoznawalności oraz powoduje, że marka wpada w pamięć.
Logo potrafi nawet wpływać na utożsamianie się klientów z marką, co dosłownie powoduje, że ktoś nas lubi albo nie. Finalnie przekłada się to na klientów, przychody i rozwój firmy.
Zobacz 12 przykładów w których grafik nie zauważył drugiego dna swojego projektu…
12 prawdziwych przykładów, które musisz zobaczyć
Logo Fail #1: Podanie dłoni?
Logo Fail #2: Bezpieczne miejsce
Logo Fail #3: MEGAFLICKS
Logo Fail #4: Centrum Pediatryczne
Logo Fail #5: KUDAWARA
Logo Fail #6: Exchange
Logo Fail #7: Budynek i słońce
Logo Fail #8: locum
Logo Fail #9: Dwie tańczące osoby?
Logo Fail #10: Inna perspektywa
Logo Fail #11: Encebe
Logo Fail #12: Klinika Dentystyczna
Podsumowanie
Projektowanie logo wymaga przemyślenia całej koncepcji. Wielu (tańszych) designerów po prostu rysuje pierwszy lepszy znaczek i oddaje go klientowi. Jeśli klient w pierwszym momencie nie zauważy dziwnych skojarzeń to nieodpowiednie logo idzie w świat i później możemy przywoływać takie przykłady do tablicy.
Nad logotypem trzeba się zastanowić, spojrzeć na niego z wielu perspektyw i skonsultować go przynajmniej z kilkoma niezależnymi obserwatorami.
W innym przypadku możemy mieć problem. Proces projektowania identyfikacji wizualnej marki (w tym logo) powinien być bardzo szczegółowy.
Jeśli nie chcesz być ofiarą tragicznego w skutkach logo koniecznie przeczytaj 2 poniższe wpisy:
Powodzenia!