Co może się stać gdy wybierzesz nieodpowiedniego grafika do stworzenia swojego logo? 12 przykładów

Co może się stać gdy wybierzesz nieodpowiedniego grafika do stworzenia swojego logo? 12 przykładów

Każda firma ma jakieś logo. Jakieś — bo właśnie to jest słowo klucz. Każdy grafik czy marketer stworzy jakieś logo. Pytanie tylko, czy będzie dobre.

W większości przypadków różnica między dobrym a słabym logiem rozgrywa się na przestrzeni atrakcyjności, łatwości w zapamiętywaniu, pozycjonowaniu marki, utrzymaniu spójności czy kwestii profesjonalnego wizerunku. Jednak w grę wchodzą także sytuacje ekstremalne, które o dziwo potrafią występować dość często. Nikt z nas nie chce kupić usługi, która okaże się klapą. 

Jak Twoja firma może stracić na wyborze nieodpowiedniego grafika? Sprawa jest bardzo prosta. Wyjaśnijmy sobie na początku, czym jest logo i czemu musi być wykonane dobrze.

Czemu logo jest takie ważne?

Logo lub pełna identyfikacja marki jest czymś, z czym styka się klient w wielu miejscach. Logo odpowiada za zbijanie pierwszych obiekcji, budowanie rozpoznawalności oraz powoduje, że marka wpada w pamięć.

Logo potrafi nawet wpływać na utożsamianie się klientów z marką, co dosłownie powoduje, że ktoś nas lubi albo nie. Finalnie przekłada się to na klientów, przychody i rozwój firmy.

Zobacz 12 przykładów w których grafik nie zauważył drugiego dna swojego projektu…

12 prawdziwych przykładów, które musisz zobaczyć

Logo Fail #1: Podanie dłoni?

unnamed (3).png

Logo Fail #2: Bezpieczne miejsce

4.png

Logo Fail #3: MEGAFLICKS

5.png


Logo Fail #4: Centrum Pediatryczne

6.png

Logo Fail #5: KUDAWARA

7.png

Logo Fail #6: Exchange

8.png

Logo Fail #7: Budynek i słońce

9.png

Logo Fail #8: locum

10.png

Logo Fail #9: Dwie tańczące osoby?

11.png

Logo Fail #10: Inna perspektywa

13.png

Logo Fail #11: Encebe

14.png

Logo Fail #12: Klinika Dentystyczna

16.png

Podsumowanie

Projektowanie logo wymaga przemyślenia całej koncepcji. Wielu (tańszych) designerów po prostu rysuje pierwszy lepszy znaczek i oddaje go klientowi. Jeśli klient w pierwszym momencie nie zauważy dziwnych skojarzeń to nieodpowiednie logo idzie w świat i później możemy przywoływać takie przykłady do tablicy.

Nad logotypem trzeba się zastanowić, spojrzeć na niego z wielu perspektyw i skonsultować go przynajmniej z kilkoma niezależnymi obserwatorami. 

W innym przypadku możemy mieć problem. Proces projektowania identyfikacji wizualnej marki (w tym logo) powinien być bardzo szczegółowy. 

Jeśli nie chcesz być ofiarą tragicznego w skutkach logo koniecznie przeczytaj 2 poniższe wpisy:

Powodzenia!

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Opisz nam swoje wyzwania biznesowe, znajdziemy rozwiązanie.