6 Powodów, dla których powinieneś wykorzystać NFT jako dostęp do swojej społeczności

6 Powodów, dla których powinieneś wykorzystać NFT jako dostęp do swojej społeczności

W wielu artykułach, które mogłeś przeczytać na Tym blogu, podkreśliliśmy, że NFT są często wykorzystywane jako klucze dostępu do społeczności.

Pojawia się więc pytanie…

Po co to całe NFT, przecież mogę dać komuś login, hasło, link i po sprawie?

W tym wpisie spojrzymy na zalety NFT z perspektywy kogoś, kto ma zbudowaną społeczność i chce wykorzystać NFT jako klucz dostępu dla użytkowników.

Perspektywa Twórcy

Prawdopodobnie jesteś twórcą lub przedsiębiorcą i chcesz wykorzystać NFT jako klucz do zamkniętej społeczności. Masz jednak wielkie wątpliwości co do tego, czy warto się w to bawić.

Świetnie to rozumiemy. 

Dlatego śpieszymy z odpowiedzią.

A tak się składa, że mamy spore doświadczenie w temacie. W 2022 roku zaprojektowaliśmy 11 kolekcji NFT. Każda z nich pełniła funkcję klucza dostępu do społeczności. Oczywiście była to tylko jedna z ich cech (utility).

Nasi klienci widzą w tym jednak dużo innych zalet:

1. Integracja NFT ze stroną lub/i Discordem

Mega sprawa, gdy masz swoją platformę edukacyjną.

Wystarczy zaimplementować logowanie przez Metamask do platformy i nie potrzeba już więcej żadnych haseł czy loginów. Każdy użytkownik loguje się za pomocą swojego NFT.

MetamaskLoopStudio.png

To samo dzieje się w przypadku Discorda. Wystarczy, że podłączysz specjalne narzędzie, które będzie weryfikować, czy dany użytkownik posiada Twoje NFT, aby  następnie automatycznie nadać mu odpowiednie rangi (dostępy).

Zamiast kilku etapów weryfikacji, wszystko działa bez Twojego dodatkowego czasu przy pomocy tokena NFT.

Nie musisz obawiać się tego, że Twoja społeczność sobie z tym nie poradzi. To naprawdę jest bardzo proste. W 5 minut nauczysz ich, jak mogą z tego korzystać, a przez resztę dni będą Ci za to wdzięczni. 

2. Możliwość odsprzedania swojego dostępu

To absolutny gamechanger przy budowaniu społeczności albo np. kursu. 

Gdy Ty — jako klient, kupisz i ukończysz kurs, zabawa się kończy. Kurs gdzieś tam sobie leży. Może kiedyś do niego wrócisz…

Ale gdy dostęp do Twojego kursu jest przydzielony do NFT, to po jego ukończeniu bez problemu możesz go odsprzedać dalej.

Zaopatrzysz się w wiedzę z kursu i jeszcze odzyskasz część kasy lub nawet na tym zarobisz 🤯

Nieźle co?

Idealnym przykładem jest platforma eduworlds, której pomogliśmy w graficznych aspektach wdrożenia NFT. 

Możesz przeczytać o całej realizacji w Case Study.

eduworlds.png

BUTTON: Zobacz Case Study 

Wracając…

Dokładnie tak samo działa to ze społecznością. Dołączasz do jakiegoś grona ludzi. Działasz w tym środowisku przez pół roku. Poznajesz ciekawe osoby. Zyskujesz wiedzę itd. 

Gdy nadejdzie dzień, w którym uznasz, że to nie jest miejsca dla Ciebie, to sprzedajesz swoje NFT. Ty dostajesz pieniądze, a ktoś inny wchodzi do społeczności na Twoje miejsce.

Biorąc ten argument pod uwagę, dużo łatwiej przekonać klientów do tego, aby do Ciebie dołączyli. Mają mniej do stracenia.

3. Większe poczucie przynależności 

Gdy Twoja społeczność POSIADA w swoich portfelach Twoje NFT, to znacząca wzrasta poczucie przynależności. 

Osoby w Twoim community są dosłownymi posiadaczami „czegoś”, co sprawia, że mogą być częścią tej grupy. W ten sposób mocno wzrasta poziom zaangażowania i chęć działania wśród całej grupy. 

4. Większe zaangażowanie ze strony społeczności 

W poprzednich punktach powiedzieliśmy, że NFT powoduje wzrost poczucia przynależności, a także można je odsprzedać. 

Połączenie tych dwóch aspektów doprowadza społeczność do niesamowitego miejsca. Członkowie community poprzez silne poczucie przynależności, a także udział (NFT, które mogą sprzedać) czują, że wartość społeczność jest w ich rękach.

Pojawia się w nich realna chęć pomocy oraz rozwijania tej wspólnoty. Poświęcając ogromne pokłady swojego czasu, doświadczenia i wiedzy, zyskujesz ambasadorów marki, którzy stają się czymś znacznie więcej, niż anonimowymi członkami społeczności.

5. Możliwość wprowadzenia kolejnych elementów ze świata Web3

Gdy Twoja społeczność ma NFT, to możesz z czasem wprowadzać dodatkowe, udogodnienia np. Tokeny za aktywność. 

Użytkownicy za swoje działania otrzymują tokeny, które następnie mogą wymienić na różne benefity, produkty lub usługi świadczone przez pozostałych członków społeczności.

Dodatkowo dzięki takiemu rozwiązaniu nie musisz nikogo prosić o maile, loginy itp. Wszystko przypisujesz do danego NFT i po sprawie. Proste oraz wygodne.

Oszczędzasz czas i skutecznie zwiększasz konwersję, aktywność i zaangażowanie.

6. Dodatkowe źródło dochodu

Jest jeszcze jedna cecha NFT, która jest dość ważna. Jako Twórca otrzymujesz % od każdej transakcji (creator fee). Twoja społeczność będzie od teraz zarabiać dla Ciebie w sposób, który wcześniej był niedostępny.

Dokładne wartości ustalasz sam. 

Nie może być to mniej niż 0% i nie więcej niż 10%.

Załóżmy, że Twoje NFT mają ustawione fee na poziomie 7,5%. Gdy Tomek sprzeda swoje NFT Andrzejowi za 1000 PLN, to Tomek zarobi 925 PLN, a 75 PLN trafi na Twoje konto.

75 PLN Ci nie zaimponowało? W takim razie weźmy większą próbkę.

Pomyśl, że Twoja społeczność liczy 5000 osób, a dostęp do niej kosztuje 1000 PLN.

Czy zarobienie w pół roku 88.000 PLN z samej prowizji to mało? 

Właśnie tyle zarobił jeden z naszych klientów, który przy fee na poziomie 7,5% zrobił obrót wynoszący 223 ETH (stan na grudzień 2022)

unnamed (3).png

Szybka matma:

1 ETH = 5300 PLN (stan na grudzień 2022)

223 ETH * 7,5% = 16,725 

16,7 ETH * 5300 PLN = 88.000 PLN


I co ważne… mówimy tutaj o cenach ETH w czasie gdy mamy bessę. 

Jaki minus ma NFT?

Tworzyliśmy projekty NFT w czasie hossy jak i bessy. Jedyny minus, jaki przez ten czas zaobserwowaliśmy to… bessa.

W czasie bessy od narracji NFT odchodzi “wizja zarobku”. Wiele projektów traci na wycenie, zainteresowanie tokenami maleje a w niejednym projecie jak i społeczności maleje zainteresowanie tematem.

Budując biznes w otoczeniu NFT, trzeba być na to gotowym.

Jako twórcy w świecie Web3 eksplorujemy każdy zakątek wschodzących projektów. Jesteśmy wewnątrz projektów, które współtworzyliśmy oraz — nawet prywatnie — dołączamy do projektów ze sceny międzynarodowej. Widzimy, jak działa to od środka. Potrafimy spojrzeć na projekt z perspektywy finalnego odbiorcy.

Mogę więc powiedzieć z pełnym przekonaniem jedno. Koncepcja wdrażania NFT do społeczności ma sens na wielu płaszczyznach. Teraz gdy mamy środek bessy, nie widać w tym ogromnych korzyści. Jednak wiemy, jak wyglądało to w trakcie hossy i jakie korzyści za sobą niosło. 

Przed nami optymistyczne 5-10 lat rozwijania świata Web3 i wdrażania NFT w różnych miejscach. Czas pokaże, gdzie dojdą Twórcy i ich społeczności oraz biznesy.
NorbertUselis_LoopStudio.png

Podsumowanie:


Sam fakt posiadania NFT jako klucza do społeczności, nie jest niczym odkrywczym. Nie wystarczy tylko zrobić NFT i boom. Stajemy się milionerami. 

To tak nie działa…

W rzeczywistości jest to długi proces, który wymaga sporego zaangażowania, ale może być mega opłacalny. Zwłaszcza że cały czas jesteśmy na bardzo wczesnym etapie. Pęknięcie bańki <<< linkowanie do wpisu <<<czy spadki na rynku nie przerażają ambitnych twórców. Każdy z nich rozumie, że NFT może być początkiem czegoś większego.

Na ten moment ekosystem Web3 jest na etapie wczesnej budowy, a wiele osób już teraz dostrzega okazję.

Co będzie za 5 albo 10 lat? 

Jeśli nie chcesz czekać, aż wyprzedzą Cię inni, odezwij się do nas. Doradzimy i pomożemy w kwestii zbudowania brandu i grafik dla Twojego projektu. 

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Opisz nam swoje wyzwania biznesowe, znajdziemy rozwiązanie.